Laponia – Narnia exista! Casandra Archip

Casandra Archip
Laponia – Narnia exista!

Experienta de 5 zile in Laponia de Craciun a insemnat o teleportare rapida in anii copilariei.

Am plecat din Romania pe o vreme primavaratica si am aterizat in Kittila, unde peisajul a lasat intreg avionul de 170 de copii, parinti si bunici fara suflare pentru cateva momente. Nu stiam inca daca aterizam intr-o tara reala sau in Narnia. Zborul a durat 4 ore, insa au trecut rapid, cantand si jucandu-ne cu spiridusul Bombonici.

Trezirea la realitate a aparut cand am coborat din avion si am dat piept cu temperatura negativa de afara, de aproximativ -20 de grade. Insa la cat entuziasm plutea in aer, nici nu mai conta.

Cele 5 zile au fost ca o poveste spusa de bunici la gura sobei, cu prajituri si ciocolata calda.

Bineinteles, infoliti, cu cate 3 straturi de haine termice pe noi, am inceput ziua cu ascunzatoarea lui Mos Craciun. Un drum de 15 minute printr-o padure desprinsa parca din povestile lui Hans Christian Andersen despre Craiasa Zapezii, drumetie in care am fost intampinati de spiridusii zglobii ai Mosului, care ne-au supus la mai multe probe. Dupa ce i-am ajutat sa regaseasca Spiritul Craciunului, am continuat calatoria si am ajuns la Casa Doamnei Craciun. Aceasta ne-a primit in casuta ei modesta si am baut impreuna Glogi, bautura calda din fructe de padure, am facut decoratiuni de Craciun si am ascultat colinde. Copiii au fost chemati pe rand la Mos Craciun sa primeasca darurile si sa promita, pe rand, ca vor fi ascultatori si vor manca tot din farfurie.

Urmatoarele zile au adus noi suprize precum plimbarile prin padurile inghetate, cu saniile trase de Husky sau cele trase de reni. Farmecul acestor excursii nu a constat doar in aceste experiente, ci si in modul in care cei care se ocupau de aceste ferme ne ofereau detalii complexe despre modul de crestere a acestor animale, comportamentul lor sau diverse curiozitati, detalii ce au contribuit la imbogatirea bagajului cultural al copiilor.

Am facut si o excursie de o zi in Rovaniemi si, odata ce am trecut de Cercul Polar, am vizitat biroul Mosului, fabrica de jucarii unde elfii muncesc zi si noapte sa pregateasca din timp cadourile pentru copiii cuminti, si posta lui Mos Craciun unde ajung scrisorile cu dorinte de peste an.

Cele 5 zile s-au incheiat intr-o nota de basm, luminile nordului oferind un spectacol de exceptie in ultima seara, deasupra oraselului Levi unde am fost cazati.